EM RF shut down boxes
Discussion
Burndown said:
Good idea, one less thing to think about if there is a carbon brake rotor failure.
You wouldn't hit the brakes until after you'd already pulled the chute and chopped the throttle yourself anyway, if a brake disc fails no magic box will solve that. If your throttle sticks wide open then yes, but only if the track has the necessary equipment to trigger the shutdown system.Rat_Fink_67 said:
You wouldn't hit the brakes until after you'd already pulled the chute and chopped the throttle yourself anyway, if a brake disc fails no magic box will solve that. If your throttle sticks wide open then yes, but only if the track has the necessary equipment to trigger the shutdown system.
So it isnt mandatory for the track to have the system?FIA rules are for FIA classes only. MSA Drag race sub committee approves the rules for the POD rule book. which covers all the UK sportsman classes. There are pro / super pro et rules in the FIA rules,however there are quite a few differences. Like FIA allow delay boxes for super pro, but UK Pod rules DO NOT. Helmet rules are also different.
Not seen the MSA pro mod championship rules yet re the EMF shut offs. But its def in FIA.
As for Batterys in the vehicle GSR 8.1 is pretty specific
Not seen the MSA pro mod championship rules yet re the EMF shut offs. But its def in FIA.
As for Batterys in the vehicle GSR 8.1 is pretty specific
Edited by dont know on Monday 23 December 16:10
Edited by dont know on Monday 23 December 16:39
NitroWars said:
Graham, hope your recovery is progressing well... Can you please explain the Event Data Recorder? I suspect this is like a Black Box on an aeroplane but does this work as a separate data recorder or does it take a feed from information already being recorded?
It records input from the 5 onboard accelerometers and has LEDs to indicate whether limits have been tripped.. It doesn't take input from any other sensors/data on the car. (although it does log voltages and internal (device) temperature)
GSR 8.1 reads in lieu of the rear firewall you can have a box, From 2014 FIA regs
ELECTRICAL / CONTROLS
8.1 BATTERIE
Toute batterie doit être solidement montée, et ne peut être
relogée dans l’habitacle. Une cloison pare-feu arrière en
acier de 0,024 pouce (0,6 mm) ou en aluminium de 0,032
pouce (0,8 mm) (comprenant la plage arrière) est exigée
lorsque la batterie est relogée dans le coffre. A la place de la
cloison pare-feu arrière, la batterie peut être placée dans une
boîte étanche d’acier de 0,024 (0,6 mm) d’épaisseur ou
d’aluminium de 0,032 (0,8 mm) d’épaisseur, ou poly agréé
par la FIA. Dans ce cas la boîte ne peut pas être utilisée pour
fixer la batterie et doit comporter une ventilation vers
l’extérieur. Bandes adhésives interdites.
Un maximum de deux (2) batteries d’automobile, ou un poids
combiné maximal de 150 livres (68 kg) (sauf mention
contraire dans les Règlements de Classe) est autorisé. Les
sangles de retenue sont obligatoires pour les batteries
métalliques. Les boulons de fixation doivent avoir un
minimum de 3/8 de pouce (10 mm) si la batterie a été
relogée à partir de son emplacement de série et si d’autres
moyens de fixation que ceux de série sont utilisés (les
crochets en "J" sont interdits si l’extrémité ouverte n’est pas
fermée par soudure).
BATTERIES
All batteries must be securely mounted and may not be
relocated into the driver or passenger compartments. Rear
firewall of .024-inch (.6 mm) steel or .032-inch (.8mm)
aluminum (including package tray) required when battery is
relocated in trunk. In lieu of rear firewall, battery may be
located in a sealed .024-inch (.6 mm) steel, .032-inch (.8 mm)
aluminum, or FIA-accepted poly box. If sealed box is used in
lieu of rear firewall, box may not be used to secure battery
and must be vented outside of body. Strapping tape
prohibited.
A maximum of two (2) automobile batteries, or 150 pounds
(68 kg) combined maximum weight (unless otherwise
specified in Class Requirements), is permitted. Metal battery
hold-down straps mandatory. Hold-down bolts must be
minimum 3/8-inch (10 mm) if battery is relocated from stock
and other than stock holddowns are used (“J” hooks
prohibited or must have open end welded shut.).
ELECTRICAL / CONTROLS
8.1 BATTERIE
Toute batterie doit être solidement montée, et ne peut être
relogée dans l’habitacle. Une cloison pare-feu arrière en
acier de 0,024 pouce (0,6 mm) ou en aluminium de 0,032
pouce (0,8 mm) (comprenant la plage arrière) est exigée
lorsque la batterie est relogée dans le coffre. A la place de la
cloison pare-feu arrière, la batterie peut être placée dans une
boîte étanche d’acier de 0,024 (0,6 mm) d’épaisseur ou
d’aluminium de 0,032 (0,8 mm) d’épaisseur, ou poly agréé
par la FIA. Dans ce cas la boîte ne peut pas être utilisée pour
fixer la batterie et doit comporter une ventilation vers
l’extérieur. Bandes adhésives interdites.
Un maximum de deux (2) batteries d’automobile, ou un poids
combiné maximal de 150 livres (68 kg) (sauf mention
contraire dans les Règlements de Classe) est autorisé. Les
sangles de retenue sont obligatoires pour les batteries
métalliques. Les boulons de fixation doivent avoir un
minimum de 3/8 de pouce (10 mm) si la batterie a été
relogée à partir de son emplacement de série et si d’autres
moyens de fixation que ceux de série sont utilisés (les
crochets en "J" sont interdits si l’extrémité ouverte n’est pas
fermée par soudure).
BATTERIES
All batteries must be securely mounted and may not be
relocated into the driver or passenger compartments. Rear
firewall of .024-inch (.6 mm) steel or .032-inch (.8mm)
aluminum (including package tray) required when battery is
relocated in trunk. In lieu of rear firewall, battery may be
located in a sealed .024-inch (.6 mm) steel, .032-inch (.8 mm)
aluminum, or FIA-accepted poly box. If sealed box is used in
lieu of rear firewall, box may not be used to secure battery
and must be vented outside of body. Strapping tape
prohibited.
A maximum of two (2) automobile batteries, or 150 pounds
(68 kg) combined maximum weight (unless otherwise
specified in Class Requirements), is permitted. Metal battery
hold-down straps mandatory. Hold-down bolts must be
minimum 3/8-inch (10 mm) if battery is relocated from stock
and other than stock holddowns are used (“J” hooks
prohibited or must have open end welded shut.).
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