Shake down op zandvoort
Discussion
Deze middag de "shake down" gehad met de eerste Tuscan Challenge racer van ons toekomstige team.
Ik heb veel meegemaakt op het circuit , maar zo iets bruuts kom je weinig tegen.
gr
Cantus
Blackpool aan den Rijn
p.s. voor degene het nog niet weten ; we hebben het hier niet over de racer van Gun Metal !!! Er zijn vorige week n.l. twee verse Tuscan Challange racers van het eiland afgehaald.
Ik heb veel meegemaakt op het circuit , maar zo iets bruuts kom je weinig tegen.
gr
Cantus
Blackpool aan den Rijn
p.s. voor degene het nog niet weten ; we hebben het hier niet over de racer van Gun Metal !!! Er zijn vorige week n.l. twee verse Tuscan Challange racers van het eiland afgehaald.
We willen volgend seizoen graag al met 1 van de 2 auto's (de andere moet nog opgebouwd worden) deelnemen aan de Dutch Supercar Challenge, deze zomer willen we graag gebruiken om aan de auto en het afstellen daarvan te wennen. We doen dit jaar alleen een paar trackdays en wellicht 1 of een paar Zomeravondcompetitie's.
Verder zijn er plannen om te kijken of ik met een vriend die al 13 jaar toerwagens racet (Berend Gesman) de 500 van Zandvoort kan rijden aan het eind van dit seizoen. Dan zou er wel een grotere tank gemonteerd worden, maar wat een veel groter probleem gaat worden is onze conditie. Wij staan -zoals wellicht bekend- ook nogal graag aan de gezellige kant van de bar en ik kon me donderdag na een rondje of 5 met de Tuscan vechten al bijna niet meer bewegen, dus hoe dat in stints van meer dan 20,30 rondjes moet is me nog even niet helemaal duidelijk.
Het ontbreken van traction control (bij 450pk en 850kg) is nog niet het ergst, maar stuurbekrachtiging zou met 18"en zo veel negatief camber geen overbodige luze zijn, want dat is allemaal nogal mannig nu.
We willen op Zolder op de Continental Meeting van alle TVR-clubs 9 juni as verder gaan testen, maar zullen daarvoor wel een extra demper moeten maken, want hij maakt nu niet bepaald beschaafde geluiden (AJP Challenge(dry sump)V8) en dat leidt in Zolder tot onherroepelijke diskwallificatie.
Verder zijn er plannen om te kijken of ik met een vriend die al 13 jaar toerwagens racet (Berend Gesman) de 500 van Zandvoort kan rijden aan het eind van dit seizoen. Dan zou er wel een grotere tank gemonteerd worden, maar wat een veel groter probleem gaat worden is onze conditie. Wij staan -zoals wellicht bekend- ook nogal graag aan de gezellige kant van de bar en ik kon me donderdag na een rondje of 5 met de Tuscan vechten al bijna niet meer bewegen, dus hoe dat in stints van meer dan 20,30 rondjes moet is me nog even niet helemaal duidelijk.
Het ontbreken van traction control (bij 450pk en 850kg) is nog niet het ergst, maar stuurbekrachtiging zou met 18"en zo veel negatief camber geen overbodige luze zijn, want dat is allemaal nogal mannig nu.
We willen op Zolder op de Continental Meeting van alle TVR-clubs 9 juni as verder gaan testen, maar zullen daarvoor wel een extra demper moeten maken, want hij maakt nu niet bepaald beschaafde geluiden (AJP Challenge(dry sump)V8) en dat leidt in Zolder tot onherroepelijke diskwallificatie.
dinkel said:
Klinkt goed Kan er geen butterfly op? Werkt op de AMV8
volgens mij is dat niks anders dan een klep in het uitlaatsysteem, die boven een zeker toerental de route van de gassen omleidt, om zo op ieder toerental een lekker geluid voort te brengen en toch binnen de wettelijke normen te vallen.
Dat wordt dan nog een flinke klus want echt veel ruimte is er volgens mij niet voor dempers....
>> Edited by tvrski on Sunday 21st May 23:18
Afgezien van (motor)schade's denk ik dat je met zo'n 50.000 Euro best een heel eind moet kunnen komen. Maar zoals Dinkel al zegt kan je in sommige gevallen met sponsoring proberen tenminste een gedeelte dicht te krijgen. Vanwege de wat mindere professionaliteit van de deelnemende teams, in de DTC rijden veel privateers, is dit niet de makkelijste klasse om aan de wat grotere sponsoren te komen. O.a. daarom ben ik nu aan het kijken of ik misschien een stoeltje kan krijgen in de nieuwe Clio Cup, die me aanspreekt qua gelijkwaardigheid van de auto's en professionaliteit van de teams, hospitallity, VIP-rooms e.d. waardoor je ook makkelijker aan spnsoring kunt komen, waardoor dit ondanks de hogere budgetten (ca.75.000,-) toch leuk moet kunnen blijven. Tel daarbij op dat mijn Tuscan 850kg weegt(die ik in de DTC tot 1150kg moet aanvullen, maar daar wordt de auto niet veiliger van) en het mij niks lijkt als er een 1300kg wegende 3-serie mijn zijkant torpedeert. Ik heb besloten de Tuscan als trackday-toy te houden en te gebruiken, zodat ik mezelf niet in dat ding met 35 idioten -zoals ik- om me heen door Eau Rouge hoef te wringen, dat doe ik liever in een sliert Clio's met 210pk op de wieltjes.
Gassing Station | Netherlands | Top of Page | What's New | My Stuff